Welcome To My BlogFollow or Dashboard

Thursday, December 12, 2013

fitrah itu ada selagi fitnah tidak dibuka


Fitrah itu perlu dikawal dengan IMAN bukan disekat dengan AKAL PEMIKIRAN 

Assalamualaikum .

" dia datang sebagai hamba Allah yang dinanti 
hadirnya penuh hormat dan berbudi 
 kau tahu apa yang cuba dia cari . hanya redha Ilahi

aku mohon jangan bermain hati .
biarlah perasaan itu hadir daan pergi
  bukan kita yang mencatur masa depan
jadi mohon aku undur diri " 

11.12.13 ... sounds great kan dengan tarikh yang macam itu ? everybody wanna to create something on date day . it's really related with my heart . after SPM . everything happened suddenly . before that , nak wish taahniah dekat che TA ngan ZAIN :) they already married today
Alhamdulillaah . moga Allah tambah barakah dalam perkahwinan diorang . moga kekal ke anak cucu . sponsor 13 juta kot . haaih boleh beli 13 biji banglo -,- rezeki

soon aku bakal menjejak 18 tahun  . dah cukup besar . Ibu selalu cakap . dah boleh kahwin da .
Erm seram pulak . i'm not ready yet to be adult . hidup di asrama mengajar aku untuk berhati hati dengan dunia luar . sangat2 berhati hati . lebih2 lagi sekolah aku all girls . so macam mana nak ssurvive kat luar ? dengan keliling lelaki perempuan . Ya Allah . aku perlukan tali itu . jangan lepaskan . senior ramai yang cakap . jangan terlalu awkward dengan guys . just pretend to be yourself.

susah nak berubah . banyak dugaan Allah beri . aku harap dia yang terakhir tapi Allah takdirkan satu lagi pertemuan . okeeyy ini salah sendiri . tapi aku percaya pada hikmah Allah . benda nie takkan jadi kalau Allah takkan izinkan ... so thinking .
ada kebaikan dia di sini . aku tetap rasa bersalah dengan dia  . macam aku yang membawa dia ke jalan yang salah . dia budak yang baik . polite . tapi kenapa aku yang buka pintu fitnah itu .

aku harap kehadiran dia . boleh betulkan apa yang salah pada diri aku . do guide me . tiada harapan aku pada dia . aku belajar dari pengalaman . dia pun selalu pesan . jangan berharap .

"" jangan kita ulang benda yang tak patut diulang . pengalaman mengajar kita untuk jadi lebih baik
bukan membawa kepada perkara yang lebih teruk ""

dan itu cukup mengajar aku untuk berharap pada Yang Satu . Dia lebih tahu apa yang Dia rencanakan . kita sebagai haamba . berhati hati dalam tindakan . aku tak mahukan rasa itu sekarang . jika benar dia , biarlaah rasa itu hanya sekali dan ia halal buat kami .
menjaga hati memang susaah sebab hujung pangkalnya adalah bertaut dengan Iman .
adakala Iman kita selamaat  tapi adakala nafsu yang membatasi .
itu pentingnya hubungan dengan Tuhan , kau takkan tergelincir jauh selagi Tuhaanmu memerhatikan.

biarlah ia menjadi rahsia sekarang . jangan terlalu cepat menghukum . aku manusia perlu bimbingan . kenal mana2 usrah berdekatan dengan chemor tak ? any majlis ilmu ke .? aku segan nak tanyaa dia walaupun dia aktif dalam organisation macam nie, bukan pentingkan ego tapi tak nak susaahkan dia .

aku rasa humble sangat kawan dengan dia . dia banyak ilmu duniaa akhirat . sedangkan aku ? masih merangkak dalam kejahilan dunia . berubah itu sangat payah .
Kadang aku terbangun di lewat malam menangisi kenapa susah sangat aku nak istiqamah ?
aku perlukan bimbingan nanti aku rebah .

Ya Allah .
malam itu aku sendiri mencari di mana salah yang aku patut hindari ?

lepaskan apa yang bukan milik kita .
meminta itu hak kita tapi hati dia masih milik Allah .
apa kau punya hak atas hati hambaNya

izinkan aku mencari konklusi .
tak perlu kiranya terputus hubungan . hanya batasi dengan menjaga sebaiknya .
saya tahu kita mampu .