Welcome To My BlogFollow or Dashboard

Monday, June 3, 2013

the best planner :)


" Rindu itu fitrah tanda awak masih mentah dalam menguruskan insaniah diri "

Bismillahiramanirahim :)

" atin..... aku rindu dia " 
erm itu je ayat yang keluar dari mulut dia . aku faham siapa yang dia maksudkan . dia jauh dan itu ibarat bonus buat kau lah kawan .takpe aku sangat paham apa yang kau rasa weh . aku pernah rasa yang kau rasa sekarang . kenapa ? jangan ditanya tentang kenapa kau merasai perasaan itu . yer LUMRAH manusia .apa yang kau rasa tak salah cuma kawallah dengan iman dan taQwa . 

lama aku melihat dia termenung macam tuu .. sebagai sahabat . komfem aku risau melihat keadaan dia macam tu . benda normal , bukan aku nak menyibuk tapi menjadi lumrah aku untuk bertanya . yer , dia ceritakan satu persatu dan aku mendengar dengan tekun . akhir dia bercerita .. 
satu je respon aku ----> aku tersenyum :) mestilah dia pelik kenapa dengan aku .
okey , cerita kita sama tapi mungkin sikit berbeza . kita mnyimpan perasaan pada seseorang yang kita tak tahu sama ada dia macam tu jugak or what ?

erm . memendam itu sangat susah sebab ia menjadi rahsia antara kita dan Allah :) enough 
tapi , kadang apabila tak larat dipendam . tak salah kiranya diluahkan pada seseorang .
erm , nak menasihati dia ibarat menasihati diri sendiri .. cermin la katakan .. 
 satu je aku pesan . 

" don't ever force yourself to forget him but force yourself to pretend on this way -----> ISTIQAMAH sayang :)



kau takkan dapat lupakan dia sebab apa :? bukan mudah kita nak lupakan orang yang dah banyak tolong kita time susah , ada time kita need someone . bagi semangat kat kita . sokong dan tegur kita bila kita salah :) even kawan sendiri pon macam uh kan . so it's normal la if susah kita nak lupakan dia .
so . jangan pernah paksa untuk lupakan dia sebab ujian ini Allah bagi pada mereka yang hebat sahaja.
kau berada dalam kalangan yang hebat kalau kau lalui semua nie dengan Iman dan Taqwa . yer aku bercakap dengan cermin . #noteToMyself 

Allah takdirkan kau di jalan ini kerana Dia punya perancangan yang lebih baik . 
mngkin dengan ini kau akan menjadi lebih menghargai apa itu rasa sayang :)
         kau bersabar banyak ganjaran yang akan tiba . trust for a piece of Du'a :)

********************************************************************

" kenapa dia menangis nie " monolog aku dalam hati . risau mungkin -,-' aku tarik tangan dia sedang dia berjalan sediri . alahai kenapa nie ? aku ajak dia ke satu sudut . ceritalah :) aku mendengar 
dia tak bercerita tapi hanya mengalirkan airmata . aku faham . menagislah kerna aku tahu betapa perit merindui dia yang bukan halal buat kita  . bukan kita inginkan tapi fitrah insani :)


Erm , tiada kata yang dapat aku berikan melainkan memintanya berbicara dengan Dia.
ketenangan yang abadi ada di situ . jadi temui Dia dan adukanlah segalanya pada Dia ... 

 :: Allah itu pemberi segala rasa jadi , kembali pada Dia seandainya kau merasa terlalu leka ::


p/s : kepada yang berkenaan , saya tak ciplak cerita awak erk  . awak mungkin fantasi tapi saya realiti . and terima kasih kerana nmemberi idea untuk menulis