Welcome To My BlogFollow or Dashboard

Monday, June 3, 2013

Kerana Allah sangat baik :)


" Umat Islam tidak akan merasakan nikmat Islam yang sebenarnya seandanya hati mereka hangus dibakar api permusuhan sesama sendiri . Perpaduan adalah keberuntungan bagi ummah iaitukeberuntungan  yang diperoleh tanpa merugikan mana mana pihak " 

Bismilahirahmanirrahim :)

just back from school . baru 3 hari duduk rumah . seminggu dihabiskan dengan sesi perkampungan ilmu dekat sekolah . okey great ! even jadual sangat padat tapi untuk kebaikan jugak kan ? if duduk rumah pun tak sure boleh habeskan silibus ke tak . nampak tak ? perancangan Allah itu sangat sempurna .
 act dekat sekolah macam macam benda nak post but totally blank bila dah sign in blogger.com nieh -,-
okey lumrah .. setiap perkara berlaku dengan izin Allah :)

almost a month kami tak berhubung . bukan bermakna saya kuat tapi semua nie datang dari Allah .
dijadikan jarak ini pelindung yang sangat utuh .. fi hifzillah ya anta ^^ perubahan yang berlaku mungkin memberi kesan padaa kita ------> sangat ! tapi hidayah yang diberi tak daatang selalu dan pada yang tertentu ...

.................................................................tukar topik............................................................................

memang tak sangka . sudah 17 tahun kan ? tapi perangai masih sama . bila nak berubah nie ? 
sampai bila aku nak jadi macam nie . matured boleh ? aku cepat sangka buruk dengan orang la .
yeah itu salah satu sifat buruk aku . teruk kan ? dan sangat senang percaya cakap orang .
yang menghairankan aku sendiri benda baik susah sangat nak percaya tapi bendaa buruk . okey WIFI saya sangaat laju nak connected :) i'm bad kan .......................
okey . judge people macam tuu memang tak baik so patut dihindarkan nie . shuh shuhh --------**




dia tak seperti yang mereka sangkakan . ye dia hebat di twitter :) kata2 dia dapat membuatkan ada yang mengata > dia tak bercakap buruk tetapi kebenaran yang nyata . Allaahhu ... cepatnya aku bersangka buruk.
mungkin kerana kondisi iman yang belum sempurna membuatkan aku jadi cepat mengata . 

                      " pandai tweet macam macam tapi ada dia buat ? "
     " kadang aku rasa tweet dia tu semua nak cari publisiti orang je .. manusia nak femes "

semua aku dengar . tapi bukan semua dari mereka . aku juga ! maafkanlah aku kerana terlalu cepat menghukum seseorang atas perkara yang dah jadi . mungkin . biarlah dia berkata2 . hak asasi manusia .
sebab aku tahu sebelum dia mengatakan sesuatu , mesti dia fikir dahulu kan ? so , maaf sebab terlalu cepat membuat kesimpulan hati . ishhh hati . kondisi Iman belum stabil nie . banyak yang perrlu diperbaiki .

teringat satu malam . tengah aku sorang2 melayan perasaan atas kati yang 'empuk' tuu . tiba2 datang sahabat aku .. afini shamsudin :) dia datang nak bersembang katanya . erm , macam paham je aku kesunyian ---> insomnia la malam tuu (tak boleh tidor ) then borak2 macam2 . aku terkeddu dengan satu topik yang kitorang bualkan malam tu .. it about KAMI . truthly aku dan dia belum cukup kuat untuk menutup dengan sempurna . mungkin aurat sudah tapi nak menutup sifat yang pelik2 nie .. alahai takut menjadi fitnah agama .



" sebelum nak buat benda yang orang nampak . kita betulkan yang antara kita dan Allah dulu .. "

itu yang fini cakap . aku setuju :) kita betulkan solat fardu dulu . akhlak kita dulu . then pergaulan kita dengan manusia .. dengan Allah :) hablu mina Allah hablu mina nas ......................... kan ^^
menutup aurat itu kewajipan tapi kalau akhlak kita tak selari dengan pemakaian . so how ? 
aku banyak kali terfikir macam nie . sebab kekurangan aku banyak sangat . kata2 yang aku tweet kat twitter , facebook ... tak perfectly aku buat . aku ikot . so then ?  sama2 kita betulkan diri . moga Allah membatu tiap langkah kita menuju JannahNya :)

"masa yang kita punya sangat singkat jadi jangan singkatkan lagi dengan memikirkan masalah orang yang kita sendiri tahu kita tak boleh membantu . cuma bantu dia dapatkan bantuan Allah :) "

p/s : maaf ini untuk hamba yang hina ^^