Welcome To My BlogFollow or Dashboard

Saturday, April 12, 2014

mendakap Sang Awan yang sunyi



sang awan itu sudah pulang pada yang merinduinya
kau tahu apa itu erti belajar sendiri?
tak !!
sebab kau tak pernah dibiarkan terkulai sendiri 
yang kau tahu pasti ada yang menemani

petang itu 
dia duduk di bawah beralaskan tanah yang basah
yang dia mahu hanya peneman yang setia mendengar segala celotehnya
dia tunduk 
hanya tunduk dan sunyi tanpa bicara
aku hanya mahu dia bicara mengapa ada esakan dalam bebanannya?

sini aku beri pelukan kerana aku rindukan sang awan yang sunyi itu
ya aku rindukan tawa dia
aku rindukan senyuman dia . usikkan dia
sudahlah mengapa perlu kau esakkan pada dia yang tak punya hati

buang dia 
campak jauh jauh pun tak apa 
kau masih punya pelangi yang setia menanti 
kau masih punya hujan yang menemani
dan yang pasti wahai sang awan yang sunyi
kau masih punya DIA pemilik alam yang fana ini

mari sini 
sang awan yang sunyi
biar aku bisikkan sesuatu 

kau sebenarnya tak sunyi cuma kau perlukan pengubat hati
mashaf Ilahi ..
buka dan kaji dan saat itu kau pasti tak jumpa apa itu 
SUNYI .