Welcome To My BlogFollow or Dashboard

Saturday, December 8, 2012

pelihara hati dari mencintainya lebih dariMu


" Apakah kau yakin cinta yang hadir bakal mendekatkan engkau dengan Tuhanmu "
Jikalau tidak .. maka tinggalkan !

assalamualaikum :)

Ketika Allah rindu pada hambanya, Allah akan mengirimkan sebuah hadiah istimewa melalui Malaikat Jibril yang isinya adalah UJIAN.. :)

Syukurlah, datangnya ujian pada kita bermakna Allah peduli pada kita, Allah sayang pada kita, maka hadapi ujian dengan tenang dan sabar insya Allah..♥

aku yakin Dia yang mengurniakan cinta .. tak patut kiranya aku dahulukan yang lain sebelum cinta pada pengurnia cinta sendiri tak terbalas .. kan?
ujian perasaan ? Allah sedang menguji aku .. bersabarlah wahai hati ..
tapi , aku pun manusia yang tak selamanya aku kuat .. kekuatan iman aku belum cukup kuat untuk menghalang rasa cinta ini Ya Allah
aku sendiri takut hadapi perasaan ini sebab aku takut perasaan nie menhjauhkan aku dariMu ..

" Ya Allah jauhkan dia seandainya jikalau kehadiran dia menyebabkan aku jauh dariMu "

perkara yang aku tak pernah rasa pada dia ... tak sangka Allah jadikan sebagai ujian ..
Erm , aku sedar aku mulai sayangkan dia tapi itu tak bermakna aku salah kan ?
Itu fitrah insan yang bergelar manusia  cuma kita kena pandai kawal :) nasihat percuma !
Mungkin di saat aku lemah . Allah kurniakan aku petunjuk sebagai tanda cinta pada aku ..
percayalah .. Allah yang memberi masalah dan Dialah juga yang menyediakan penyelesaian nya...
jangan mudah putus asa dengan apa yang kita hadapi ..

dalam bab cinta nie.. Allah sedarkan aku sesuatu ..
mengawal rasa cinta itu penting sebab syaitan sentiasa menunggu peluang untuk menjadi yang ke 3.
aku percaya pade kekuatan doa ..
aku percaya pada jodoh yang Allah tetapkan ... DOA :)
bila mana hati aku kuat merasakan dia yang terbaik , aku berdoa agar rasa tak membatasi segalanya !



Aku tak mahukan rasa ini,
Aku tak mahukan rindu ini.
Rindu ini yang dahulu telah melalaikanku dari mengingati-Mu,
Rindu ini yang dahulu menghalangku dari kemanisan beribadat kepada-Mu,
Rindu ini yang dahulu membutakan mataku  dari melihat jalan-Mu
Rindu ini yang dahulu membinasakan cinta suci hamba-Mu.

aku kembali sedar yang aku telah lalai dalam perkara yang aku tahu batasanya ..
dia berjuang untuk cintanya pada yang Maha Menyintai :) 


"Demi cinta Allah yang ku kejar, kuatkan hatiku untuk bertahan, berikan ku kecerdasan akal untuk sentiasa berfikir tentang kuasaMu, hulurkan pertolonganMu di saat-saat aku hampir tewas, sinarkan nur hidayahMu untuk aku terus di jalanMu. Ya Allah! Aku memohon keampunan kepadaMu."



aku kembali berfikir jika ini yang terbaik .
aku hormat pada keputusanya .. mungkin , kegembiraan ada di penghujung semua ini
aku akan teros yakin pada doa ...
Allah Maha mendengar segala rintihan hambanya ... mungkin ini amaran dari Dia ..

aku berusaha menjadi yang baik dan harap kau juga begituu ..


 " Jika kita berubah untuk menjadi baik kerana Allah, 

Allah akan menghantar orang-orang baik untuk bersama kita. "

katanya " tiada yang baru dan ini yang terakhir " ..........
Allah mengaturkan segalanya :) yakinlah pada kekuatan doa !



aku hanya meluah 
kerana yang lebih tahu disebalik patah ayat ini ... Allah :)