Welcome To My BlogFollow or Dashboard

Thursday, August 8, 2013

Nyata ada yang lain .

Bismilahirahmanirrahim :)



" At times you may thinks everything gonna be wrong yet you don't realize Allah is setting everything right "

Assalamualaikum :)

NYATA .. Allah simpankan yang lain .
it supposed to be more profesional here . semua berlaku dengan beberapa kedipan mata saja . Allah dah atur  perkara yang terbaik . Dia sangat baik . jadi Dia selamatkan terlebih awal . ini semua tanda sayang dari Dia . 

i don't know why . aku lebih mudah terima apa yang dia buat . mungkin bukan kerana hati dah tak sayang cuma mungkin cinta lebih kuat untuk tinggalkan 'drama' jahiliyah ini . masa untuk berubah . Allah dah 
mudahkan jalan ni . tutup kenangan dengan senyuman kerana perubahan yang manis itu gerak hati dari Allah .
saya tak salahkan awak dengan apa yang berlaku . ya ! di luar hidup lebih mencabar  . saya tak rasa lagi . mungkin ini latihan .hati kita mudah berbolak balik . dalam apa jua perkara .. hati ini senang berubah . bila jumpa yang lain . yang lama mungkin dilupakan atau simpan sebagai kenangan . 

 " ada kenangan yang perlu dilupakan 
ada kenangan yang perlu disimpan 
dan ada juga kenangan yang perlu dibukukan sebagai pedoman .
jika sukar untk menutup tirai semalam .
mohonlah pada Dia moga hati ini terletak satu pada jalanNya "

mungkin saya dah cukup kuat untuk terima ini . hak kebahagiaan manusia lain2. saya punya cerita bahagia suatu hari nanti . mungkin Allah dah makbulkan doa saya . dalam doa .. saya selalu mohon agar diberikan jodoh yang terbaik . awak baik tapi bukan untuk saya :) jadi .. anngap tiada jodoh antara kita .
yakin pada percaturan Allah ^^ 


MASANYA BELUM TIBA
tanggungjawab kita belum untuk ini .  belajar . Allah dah buka jalan untuk lebih fokus pada satu matlamat ! about 10 years Allah uji aku dengan ujian hati . i lost in this ujian . it's enough ! aku dah merasa terlalu banyak pengalaman . some people might say yang love is miracle but if you are fall in love with someone's wrong . it's totally zero . 

       LOVE ALLAH SO ALLAH WILL SENT SOMEONE THAT HE LOVE MOST

simple . kenapa manusia lebih suka berbuat sesuatu yang dilarang ? 
same goes to me .so setiap mata yang membaca . jawab lah sendiri ! kenapa ...? 
actually . nafsu memang kejam . tapi itu yang mnguji kita sejak kita lahir . beratnya melawan nafsu jahiliyah ni.
ALLAH .. please guide me along this way :) 



 Fini suka cakap aku dah terlalu tua untuk hadapi semua ini . Allah uji kita lain2 weih . mungkin , dengan pengalaman yang macam nie . aku lebih berhati2 untuk masa depan ^^ aku bukan tua lah :P tapi aku matang dalam perkara ini . tiba masa . kau juga akan diuji . :) hadapi dengan iman bukan akal fikiran .

MOGA INI YANG TERAKHIR :)
cukuplah ujian hati ini Ya Allah . jauhkan aku dari cinta palsu ini . moga ini yang terakhir dan jaminkan aku dengan cinta menuju syurga . stop berangan nak kahwin awal bagai . jodoh manusia telah ditetapkan . moga aku dapat seseorang yang dapat bersabar dengan karenah aku . '' saya nie sensetive wak ''
moga aku dapat seseorang yang dapat menjadi imam setiap solat aku .
it's all about doa :) kita punya hak untuk meminta yang terbaik dan hak Allah untuk makbulkan tiap permintaan . Dia Maha Penyayang :))

gambar di bawah nie takdek motif pun sebenarnya -,- 
tak nak tengok ? tutup dengan tangan .. hahaha anyway nak ucapkan 
  
SELAMAT HARI RAYA . 
     MAAF ZAHIR BATIN :)

1st Syawal :) selamat hari raya :))